Blogia
AXENCIA DE NOTICIES CPN

Flores nel parque y Electroxoc
ganen nel 2u Festival CinegailesAST



El curtiumetraxe "Flores en el parque" y la película "Electroshock" resultaron ser les obres ganadores d'esta segunda edición del Festival Internacional de Cine Gai y Lésbicu d'Asturies - CinegailesAST 2007 que tuvo llugar en Xixón del 9 al 11 d'agostu onde se proyectaron los trabayos finalistes. Los premios concediéronse mediante votaciones del públicu asistente a caúna de les proyecciones que tuvieron llugar nel Auditoriu del Centru de Cultura Antigu Institutu Asturianu. El curtiu "Flores en el parque (o los primeros besos)" ye una realización de la directora y guionista arxentina Mariel Maciá (Salta, 1980) producida por enikpro.com nel añu 2006, onde se nos cuenta la primer relación de Lola y Ana nun parque: Lola apurre flores y Ana sólo duldes, la indecisión d'una ye una actitú provocativa pa la otra hasta que puedan dase los primeros besos. El públicu apreció esta gran obra de guion y actores mui cercana a la vida real de munches persones que s'enfrenten a una relación personal per primer vez otorgándo-y máximes puntuaciones. La película ganadora nesta edición ye "Electroshock" dirixida por Juan Carlos Claver y con guion del propiu Claver y d'Agustín Madariaga. Electroshock cunta con un gran repartu de grandes actrices, ye un drama conmovedor sobre'l sufrimientu de dos muyeres lesbianes que sufireron en propia persona les consecuencies d'una sociedá intolerante. Basada en fechos reales ocurríos na Hespaña del tardofranquismu cuando a Elvira la echen del trabayu por ser lesbiana y a Pilar ingrésenla nun manicomiu por ser lesbiana onde-y practiquen la tortura del electroxoc que-y dexará secueles irreversibles pa tola vida. Cuando paez que Pilar se recupera y vuelve con Elvira llueu de la lllegada de la democracia a Hespaña, el pesu del sufrimientu pasáu ye mui fuerte pa poder superalu. La película conmovió ya impresionó al públicu de tal manera que recibió máximes puntuaciones. Al empar, el trabayu de Julieta Serrano nesta película, nel papel de la madre, valió-y el Premiu a la Meyor Actriz del Festival, un merecíu reconocimientu a una gran actriz barcelonesa. El Premiu al Meyor Actor foi pa Tess Harper pol so papel na película norteamericana Loggerheads-Necios de Tim Kirkman. El premiu al Meyor Documental foi pa la produccion peruano-canadiense del añu 2005 titulada "Maricones" de Marcos Arriaga que narra la difícil situacion de la vida diaria de tantos homes y muyeres del colectivu GLT en países como El Perú onde al machismu, violencia y homofobia imperante hai qu'amestar la probura y la marxinación social y económica na que se desarrollen les sos vides. Na Gala de Pieslle del festival CinegailesAST rindióse un merecíu homenaxe a la carrera artística del director inglés Stephen Frears, Premiu d'Honor d'esta edición del Festival CinegailesAST 2007.



CinegailesAST
festivalcineastur@wanadoo.es

http://www.quediario.com/blogs/2517/


............................................................................................

CinegailesAST presenta la primer película europea
subtitulada al asturianu


El 2u Festival Internacional de Cine Gai y Lésbicu d'Asturies - CinegailesAST, que se cellebra en Xixón del 9 al 11 d'agostu del 2007, presentó na so xornada inaugural como novedá la primer película europea subtitulada n'asturianu. El mediumetraxe noruegu tituláu O'blig hos meg - Habita conmigo, de la directora Anette Ostro, rodáu nel añu 2002, yá participó na pasada edición del CinegailesAST y esta vez vuelve presentase al públicu col estrenu de subtítulos en llingua asturiana. Sara vive y trabaya con sos padres nun hotel ultracristianu de la costa noruega. Quieren qu'ella se case con David, un predicador cristianu. La película cuenta la hestoria d'Eva, una pintora que llega a una casa d'un pueblu de la rocosa y guapa costa noruega pa pintar el retablu principal de la ilesia del hotel. Eva va camudar la vida de Sara dafechu revelándo-y el misteriu sagráu del puru amor. El títulu alude a un conocíu salmu cristianu. La película volverá proyectase güei vienres 10 d'agostu a les 21 hores na sede principal del Festival, el salón d'actos del Centru de Cultura Antigu Institutu de Xixón. Los subtítulos son una realización de Mely Fernández y Xavi Vilareyo, axenciacpn@wanadoo.es


..................................................................................................

El 2u Festival CinegailesAST escomienza en Xixón


El próximu xueves 9 d'agostu entama en Xixón el 2u Festival Internacional de Cine Gai y Lésbicu d'Asturies - CinegailesAST 2007. El Festival fizo público les sos nominaciones a los premios d’esti añu. El festival tendrá llugar los díes 9, 10 y 11 d’agostu nel auditoriu del Centru de Cultura Antigu Institutu Asturianu y concederá los premios per votación popular del públicu. La película con más nominaciones ye Loggerheads-Necios del director norteamericanu Tim Kirkman (Meyor Película, Actores y Actriz) persiguida de cerca pola película tamién norteamericana Una palabra de cuatro lletres de Casper Andreas y pola producción hespañola titulada Electroxoc, de Juan Carlos Claver. Siguen en nominaciones la película bosnia Marcha pal oeste, de Ahmed Imamovic y l’arxentina Puto-Maricu, de Pablo Oliveiro. Tamién destaquen en nominaciones los curtiumetraxes Flores nel parque y Náugragos, xunto col restu de finalistes: Ester, Amar, Pausa, El procesu d’aceptación, Rixu pol fútbol y Enguedeyaos. Na estaya de documentales opten al premiu los trabayos Rosario Miranda, La puerta verde, El sexu los ánxeles y el documental peruano-canadiense tituláu Maricones. Los nominaos al Meyor Actor son Jesse Archer y Cory Grant por Una palabra de cuatro lletres y Tess Harper y Michael Kelly por Loggerheads-Necios. Les nominaes a Meyor Actriz son: Carmen Elías y Julieta Serrano por Electroxoc; Miriyana Karanovic por Marcha pal oeste; María Garralón por Náufragos y Bonnie Hunt por Loggerheads-Necios. Los países participantes nesta edición del CinegailesAST 2007 son L’Arxentina, Bosnia-Hercegóvina, Canadá, Estaos Uníos, Francia, Hespaña Israel, Noruega, El Perú nun cuntando esta vegada con producción asturiana. El Premiu d’Honor del Festival va concedése-y al director inglés Stephen Frears (Leicester, 1941) por ser un pioneru del cine gai nos difíciles años 80 algamando gran éxitu comercial a nivel mundial con títulos como La mio guapa llavandería (1985), Abre les oreyes (1987), y cola serie Yo tengo mieu de Virginia Woolf (1978). De recién algamó gran éxitu col homenaxe que-y dedicó a la princesa Diana, enfotada na llucha contra’l sida, a los diez años de la so muerte a través de la so axeitada película La reina.


.................................................................................................
Pieslla'l 11r Festival de naciones celtes d'Avilés


Esti domingu 29 de xunetu echó'l pieslle'l décimoprimer Festival Intercélticu d'Avilés 2007, el Festival de naciones celtes más importante d'Asturies. Del 20 al 29 de xunetu la ciudá entera d'Avilés vivió tou un eventu enllenu de cultura y folclore de les naciones celtes que va camín de camudase en tou un símbolu cultural non sólo pa la rexón avilesina sinon pa toa Asturies. Por ello l'Intercélticu d'Avilés quier reconocese como'l Festival Intercélticu más importante d'Asturies en comparanza con otros que se fain per tola xeografía astur.Esti añu les naciones participantes fueron: Bretaña, Escocia, Gales, Galicia, Irlanda y Asturies. Dende amueses de fotografía etnográfica como la entitulada "Asturies na emigración", pasando per mercaos tradicionales, concursu d'escanciáu, tonada, xuegos tradicionales, traineres, artesanía asturiana, deportes asturianos, cuentacuentos, talleres de baille, xornaes d'estudiu, pero sobretoo pasucais prestosos y tou un ampliu repertoriu de música celta na cai y bailles tradicionales de les naciones celtes. Les bandes de gaites participantes nesti añu fueron: Stuart Cassels, Ledicia, Curran-Fegan, Esbardu, Gaites de Corvera, Gaites d'Avilés, La reina'l Truébanu, Llacín, Llangréu, Dawnswyr Mon, Bagad Landi y The Pitlochry and Blair Atholl. Ente los grupos asturianos participaron Duu Astur, Xera, La bandina'l Tombo, ´Tuenda, Danzantes de Trabáu, L'escarpín, Los Ciquitrinos, y La Bandina. El sábadu 28 peslló la nueche intercéltica el grupu de folk escocés Capercaillie. L'homenaxe a les banderes nacionales de los países celtes y l'himnu d'Asturies marcó'l pieslle d'esta nueva edición del Intercélticu avilesín que tuvo por escenarios principales el nuevu polideportivu d'El Quirinal, la Plaza de Carlos Lobo, la de Camposagráu y la Plaza Mayor del Conceyu.


........................................................................................................

Entamen les excavaciones na ciudá ástur de Lancia


El pasáu dos de xunetu reentamaron les excavaciones nos nicios de la vieya capital de los ástures, la ciudá de Lancia, allugada nel conceyu de Villasabariegu, cerca del ríu Ástura. La Diputación de Lleón llevará alantre los trabayos dirixíos polos arqueólogos Emilio Campomanes, Jesús Liz y Jesús Celis y excavaráse en tola zona norte de Lancia, inda ensin descubrir. Nesta zona norte espérase atopar nuevos edificios que dean más lluz a les yá abondes ayalgues como xoyes celtes y vasixes de barru atopaes en Lancia y que s'alcuentren en dellos museos. Tamién contratóse a una empresa de fotos aeries pa facer semeyes dende'l cielu de toles excavaciones pa refacer el planu urbanu de la vieya ciudá de Lancia, que torna salir del so letargu hibernal y del olvidu institucional nel que s'atopaba esti importante centru arqueolóxicu ya históricu. La ciudá de Lancia foi capital de la nación de los ástures antes de la conquista romana del añu 25 enantes de c. , cuando la tomaron les tropes del xeneral Publio Carisiu. Nomada polos hestoriadores llatinos como "máxima urbs" de los ástures y cuntaba con grandes muries algamando la ciudá los dos kilómetros de diámetru este-oeste. Los ástures prefirieron quemar la so ciudá enantes de conquistala los romanos pero nun se destruyó dafechu. Continuó habitada dende'l sieglu I hasta'l V cuando s'abandonó. Nos nicios de Lancia inda son atopables un macellum o mercáu porticáu y delles termes. Tamién atopáronse xoyes y cerámiques d'un perclaru arte célticu pero son pocos yá que'l llugar nun recibió protección cultural o arqueolóxica hasta hai unos pocos años.


 

0 comentarios